Het voorstel-topic

Kan je iets niet plaatsen in de andere rubrieken? Plaatst het dan hier!
Plaats reactie
TonK
Hobbyist

Re: Het voorstel-topic

Bericht door TonK » zo 01 dec 2019, 09:52

» Het voorstel-topic
baudewijn schreef:
zo 01 dec 2019, 03:43
Welkom Terug bij je Jeugd Verslaving, die je nu waarschijnlijk oploopt voor de rest van je leven... :ja: :motor:
Thanks!
Ziet U Niet Dat Alles Precies Past?

Jpons
Nieuweling

Bericht door Jpons » zo 01 dec 2019, 11:38

» Het voorstel-topic
Goedemorgen allemaal,
Ik zal me zelf ook even voorstellen.
Ik ben joost en ben in het bezit van een famel ks super,
En een zundapp 540 die ik helemaal opnieuw aan het opbouwen ben.
0A3890BC-6F92-4455-9A05-4E5EB8C7F358.jpeg
F832CE8C-3B5A-407A-8117-C5DF1C859497.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

TonK
Hobbyist

Bericht door TonK » zo 01 dec 2019, 11:45

» Het voorstel-topic
Jpons schreef:
zo 01 dec 2019, 11:38
Goedemorgen allemaal,
Ik zal me zelf ook even voorstellen.
Ik ben joost en ben in het bezit van een famel ks super,
En een zundapp 540 die ik helemaal opnieuw aan het opbouwen ben.0A3890BC-6F92-4455-9A05-4E5EB8C7F358.jpeg
F832CE8C-3B5A-407A-8117-C5DF1C859497.jpeg
Leuk! Veel Suc6 met je 540 project!

TonK
Hobbyist

Bericht door TonK » zo 01 dec 2019, 11:47

» Het voorstel-topic
baudewijn schreef:
zo 01 dec 2019, 03:43
Welkom Terug bij je Jeugd Verslaving, die je nu waarschijnlijk oploopt voor de rest van je leven... :ja: :motor:
Overigens las ik in het Partner Foto Topic iets waar ik wel jaloers op ben: jouw vrouw rijdt ook brommer. Zover moet ik de mijne nog krijgen als ik zelf ook -weer- ga rijden...

jeandapp
Super-XL Forumvuller

Bericht door jeandapp » zo 01 dec 2019, 12:52

» Het voorstel-topic
Welkom Ton.
Ik lees met veel plezier je topic over de heftafel.

Veel plezier met opbouwen van je dappie
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!

TonK
Hobbyist

Bericht door TonK » zo 01 dec 2019, 18:30

» Het voorstel-topic
jeandapp schreef:
zo 01 dec 2019, 12:52
Welkom Ton.

Dank! Dat opbouwen van de Dapp is een grotere uitdaging dan de tafel, dat kan ik je wel vertellen. Daar heb veel dingen die ik niet weet... Ik hoop daar veel antwoorden van jullie te krijgen. Veel zaken zijn ooit wel op t Forum besproken maar vaak al lang geleden...

jeandapp
Super-XL Forumvuller

Bericht door jeandapp » zo 01 dec 2019, 20:18

» Het voorstel-topic
TonK schreef:
zo 01 dec 2019, 18:30
jeandapp schreef:
Welkom Ton.

Dank! Dat opbouwen van de Dapp is een grotere uitdaging dan de tafel, dat kan ik je wel vertellen. Daar heb veel dingen die ik niet weet... Ik hoop daar veel antwoorden van jullie te krijgen. Veel zaken zijn ooit wel op t Forum besproken maar vaak al lang geleden...
Mocht je je vervelen.

Hier een verslag van mijn project.
Hiet staat aardig wat beschreven, misschien hier de benodigde antwoorden op eventuele vragen van je.
En anders gewoon stellen in je topic, komt het antwoord van zelf wel. :duimpje:

viewtopic.php?f=37&t=25628&hilit=Ks175+luchtgekoeld

TonK
Hobbyist

Bericht door TonK » zo 01 dec 2019, 22:38

» Het voorstel-topic
jeandapp schreef:
zo 01 dec 2019, 20:18
TonK schreef:
jeandapp schreef:
Welkom Ton.

Mocht je je vervelen.

Hiet staat aardig wat beschreven, misschien hier de benodigde antwoorden op eventuele vragen van je.

Thanks! :duimpje: Ik ga lezen! :ja:

Corkreid
Super-spammer

Bericht door Corkreid » ma 02 dec 2019, 08:58

» Het voorstel-topic
TonK schreef:
zo 01 dec 2019, 22:38
jeandapp schreef:
TonK schreef:
jeandapp schreef:
Welkom Ton.

Mocht je je vervelen.

Zundapp 529 R R D
Zundapp 517
Zundapp 515 combinette
Zundapp 517 W C
Kreidler RM 1968 +1980

Corkreid
Super-spammer

Bericht door Corkreid » ma 02 dec 2019, 09:05

» Het voorstel-topic
TonK schreef:
jeandapp schreef:
TonK schreef:
jeandapp schreef:
Welkom Ton.

Mocht je je vervelen.

Lezen ? Opbouwen en foto s plaatsen en vragen stellen geintje ,vervelend geintje zit al 1 week thuis door een val op mijn werk op mijn schouder terecht gekomen kan mijn arm niet omhoog krijgen fietsen ,brommen en sleutelen lukt niet,. aankleden en auto rijden lukt nog wel.
Dus zit op je berichtgeving te wachten .
Zundapp 529 R R D
Zundapp 517
Zundapp 515 combinette
Zundapp 517 W C
Kreidler RM 1968 +1980

cdumez
Hobbyist

Bericht door cdumez » ma 02 dec 2019, 10:31

» Het voorstel-topic
Corkreid schreef:
ma 02 dec 2019, 09:05
TonK schreef:
jeandapp schreef:
TonK schreef:
jeandapp schreef:
Welkom Ton.

Mocht je je vervelen.

Lezen ? Opbouwen en foto s plaatsen en vragen stellen geintje ,vervelend geintje zit al 1 week thuis door een val op mijn werk op mijn schouder terecht gekomen kan mijn arm niet omhoog krijgen fietsen ,brommen en sleutelen lukt niet,. aankleden en auto rijden lukt nog wel.
Van harte beterschap Cor ,ton je hebt al aardig wat spullen bij elkaar is het de bedoeling standaard op te bouwen of een special?

TonK
Hobbyist

Bericht door TonK » ma 02 dec 2019, 12:07

» Het voorstel-topic
Corkreid schreef:
TonK schreef:
jeandapp schreef:
TonK schreef:
jeandapp schreef:
Welkom Ton.

Mocht je je vervelen.

Cor wat onwijs balen! :| Enig idee hoelang dit gaat duren? Ik wens jou, maar vooral ook je vrouw (nog steeds geen foto :knallen: ) sterkte. Mijn vrouw (ex verpleegkundige) vindt altijd dat ik me aanstel (onzin natuurlijk) en dat ik na 2 dagen maar weer aan het werk moet, volgens zeggen wordt ik dan onuitstaanbaar (dat geloof ik dan weer wel), ik ben er dan zelf ook helemaal klaar mee... :stom:
Extra vervelend voor jou is dat je nu voor amusement van mijn posts afhankelijk bent... :peins:
Vanavond ga ik verder met posten, nu wordt het onderwerp fietswielen, polijsten etc.
Nu moet ik weer aan het werk, sorry!

Heel veel sterkte!
Grtz, Ton

TonK
Hobbyist

Bericht door TonK » ma 02 dec 2019, 12:13

» Het voorstel-topic
cdumez schreef:
ma 02 dec 2019, 10:31
Corkreid schreef:
TonK schreef:
jeandapp schreef:
TonK schreef:

Mocht je je vervelen.

Van harte beterschap Cor ,ton je hebt al aardig wat spullen bij elkaar is het de bedoeling standaard op te bouwen of een special?
Coen, tsja, ik denk dat de 'orries' (zo noemen jullie die toch?) het een special zullen noemen, dit frame hoort een klotenstoter etc. etc. op, maar dat vind ik niet mooi. Velgen met grote naven en opnieuw spaken werd me wat te duur... Daarnaast probeer ik n beetje in de buurt te komen van wat ik 40 jaar geleden had... Dus ja Special maar niet heel erg...
En, ja veel spullen maar ook nog n aardige verlanglijst, toepasselijk in deze tijd :D

cdumez
Hobbyist

Bericht door cdumez » ma 02 dec 2019, 14:27

» Het voorstel-topic
Hopelijk ben je een beetje braaf geweest afgelopen jaar.anders gaat tie je straatje voorbij. Leuk project we gaan het volgen veel plezier .

TonK
Hobbyist

Bericht door TonK » ma 02 dec 2019, 18:21

» Het voorstel-topic
cdumez schreef:
ma 02 dec 2019, 14:27
Hopelijk ben je een beetje braaf geweest afgelopen jaar.anders gaat tie je straatje voorbij. Leuk project we gaan het volgen veel plezier .
Ik vrees met groooooote vrezen :~ dat ondanks mijn braafheid Sint Salaria meer gaat bijdragen dan Sint Nicolaas... :stop:
Ennuh ik vind het óók een leuk project :cool: en ben blij met de vele en snelle reacties en antwoorden op m'n vragen :klap: :dans:

Maarten80
Nieuweling

Bericht door Maarten80 » zo 08 dec 2019, 23:28

» Het voorstel-topic
Na als puber in de jaren 90 een 529 KS50 te hebben gereden begon het als bijna veertiger toch weer te kriebelen. De kinderen zijn inmiddels redelijk zelfstandig dus tijd voor een oude nieuwe hobby voor papa.
Een Zundapp 515 super combinette zou het worden. Maar dan wel eentje met de dubbele vering achter, eentje uit 1963 of 1964 dus. Al bijna een jaar op zoek op marktplaats vond ik een mooie in Oirschot voor een scherpe prijs deze zomer. De advertentie stond vrijwel meteen op gereserveerd. Pech dus... Na een paar dagen zie ik een advertentie opduiken uit Someren. Die leek wel verdomd veel op die dapp uit Oirschot. Een berichtje naar de verkoper uit Oirschot leert dat zijn dapp is maar dan met een vraagprijs die €600 hoger ligt. Ik weet inmiddels voor welk bedrag de dapp uit Oirschot is weggegaan en bied €250 meer.
Snelle winst zou je denken maar we komen er niet uit en wil uit principe niet meer bieden. Het mag natuurlijk, het staat vrij om te handelen maar een liefhebber doet dit niet is mijn mening.

Begin november duikt een advertentie op uit Wijhe. Het is al laat op de zaterdagavond maar besluit meteen te bellen. Het gesprek voelt goed en ik regel via familie dezelfde avond een busje om vanuit Brabant naar de mooie IJsselstreek te rijden op de vroege zondagochtend. Bij aankomst eerst koffie en een half uur over de liefhebberij praten. Ik blijk met een echte liefhebber te maken te hebben. In de woonkamer staat een prachtige zwarte 517 met rode zadel. Elders heeft hij er nog meer staan en moet dus inkrimpen. Natuurlijk wil ik alles van de dapp weten. Hij blijkt al ruim 25 jaar in bezit en altijd in de woonkamer te hebben gestaan. Pas onlangs in oktober is de 515 op kenteken gezet bij de RDW in zwollen. Na de koffie gaan we de dapp bekijken. Na een korte proefrit zijn we eruit en worden de zaken afgewerkt. Puntgaaf is de Dapp niet maar het is wel een prachtexemplaar. Een paar kleine deukjes en een grotere in de kettingkast en wat piepkleine haakjes in de zadel lijken de voornaamste ‘schades’. De haakjes blijken van de kat te komen die soms op de 515 sprong. Persoonlijk zou ik hem ‘vliegles’ gegeven hebben maar dat terzijde.De verkoper heeft er ook een goed gevoel bij dat de 515 naar een liefhebber gaat en helpt mee de Dapp goed vast te zetten voor de terugreis naar midden Brabant.

Inmiddels zijn we een paar weken verder en ondanks dat de 515 in prima staat is wil ik de volgende zaken aanpakken voordat het voorjaar aanbreekt:
-De bakolie preventief vervangen met Kroon Zundapp/ kreidler olie.
-De carburateur pakkingen vervangen.
- een oude bekende auto uitdeuker vragen of hij de kettingkast kan aanpakken.
- op zoek naar de missende tassenbeugels van de bagagedrager. MOCHT IEMAND MIJ KUNNEN HELPEN, GRAAG REACTIE.
- het helmspatbord heeft wat roest aan de binnenkant en een paar kleine blaasjes> GRAAG ADVIES.

Hieronder twee foto’s. Graag jullie commentaar:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

koenmichel
Techneut

Bericht door koenmichel » ma 09 dec 2019, 06:52

» Het voorstel-topic
Hoi Maarten, welkom op het mooie forum!
Je hebt een goede "pen" en plaatst meteen foto's dus dat zal zeker gewaardeerd worden. Je hebt een zeer mooie Dapp gescoord!
Voor wat betreft je vragen:
De kofferrekken zijn er in verschillende types voor de 515. Imi en ori. Gewoon de beurs in Houten bezoeken aankomend weekend of marktplaats in de gaten blijven houden. Een nieuw rek compleet zal je nooit meer dan zo'n 100 euro kwijt zijn.

Het spatbord is iets lastiger, de roest kruipt echt tussen de plaatdelen en is vrijwel niet te ontroesten is mijn ervaring. Er zijn imitatie spatborden van kunststof maar deze vInd ik zelf niet zo mooi. Maar misschien zijn er anderen met tips?

Tip van mij: haal het rubber rond de tankdop weg.
Het verkleurd of beschadigd de lak en de huidige benzine kan het materiaal aantasten wat een reactie geeft op je tank.

Groetjes Koen
Voor moeilijk doen is het leven veel te kort.

TonK
Hobbyist

Bericht door TonK » ma 09 dec 2019, 07:03

» Het voorstel-topic
koenmichel schreef:
ma 09 dec 2019, 06:52
Hoi Maarten, welkom op het mooie forum!
Je hebt een goede "pen" en plaatst meteen foto's dus dat zal zeker gewaardeerd worden. Je hebt een zeer mooie Dapp gescoord!
Voor wat betreft je vragen:
De kofferrekken zijn er in verschillende types voor de 515. Imi en ori. Gewoon de beurs in Houten bezoeken aankomend weekend of marktplaats in de gaten blijven houden. Een nieuw rek compleet zal je nooit meer dan zo'n 100 euro kwijt zijn.

Het spatbord is iets lastiger, de roest kruipt echt tussen de plaatdelen en is vrijwel niet te ontroesten is mijn ervaring. Er zijn imitatie spatborden van kunststof maar deze vInd ik zelf niet zo mooi. Maar misschien zijn er anderen met tips?

Tip van mij: haal het rubber rond de tankdop weg.
Het verkleurd of beschadigd de lak en de huidige benzine kan het materiaal aantasten wat een reactie geeft op je tank.

Groetjes Koen
Hoi Maarten, welkom op het forum en wat een prachtige Dapp! :duimpje:
Ik heb zelf geen ervaring met helm spatborden, maar heb wel ergens gelezen dat ze de roest aanpakken, vooral in die randen, door het te ontroesten ( stralen?) en er dan in de rand een beetje overspuitbare kit te spuiten.
Maar er zijn vast nog anderen op t Forum die ook raad hiermee weten...
Grtz Ton

tapzundapp
Super-Forumvuller

Bericht door tapzundapp » ma 09 dec 2019, 07:27

» Het voorstel-topic
Welkom op het forum Maarten! Prachtige Zündapp :duimpje:

Als de lak aan de buitenkant netjes is dan zou ik het volgende doen:
Spatbord aan de binnenkant goed schoonmaken en ontroesten. Dan met iets als hammerite of iets dergelijks in de verf zetten. Zo heb ik het bij mijn 517 ook gedaan.

Voordat je de olie vervangt eerst ff lekker warm rijden. Komt het vuil een beetje los.

Dat schuim ding om je tankdop gelijk zou ik weghalen. Vind het niet mooi en kan lakschade geven. Hoe is de binnenkant vd tank? En wat is de staat van de brandstof er in? Als er oude brandstof in zit zou ik deze vervangen.

Ook zou ik de kabels ff goed invetten.
517-35 Liste G GTS50 van 1977(overgangs model)
517-05 Liste 9 CS50 van 1971
448-05 Liste 1 Sprinter van 1982 watercooled

le mans
Super-XL Forumvuller

Bericht door le mans » ma 09 dec 2019, 07:31

» Het voorstel-topic
Mooi verhaal en mooie Dapp . :cool:

De randen en ruimte tussen het spatbord zou je kunnen behandelen met een variant van Noverocks.

Dit gaat een " verbinding" aan met roest en stopt de voortgang. Daarna met een dun strookje transparante kit afwerken.
Zo is deze nagenoeg onzichtbaar ontroest zonder spuiten.
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.

TonK
Hobbyist

Bericht door TonK » ma 09 dec 2019, 07:35

» Het voorstel-topic
le mans schreef:
ma 09 dec 2019, 07:31
Mooi verhaal en mooie Dapp . :cool:

De randen en ruimte tussen het spatbord zou je kunnen behandelen met een variant van Noverocks.

Dit gaat een " verbinding" aan met roest en stopt de voortgang. Daarna met een dun strookje transparante kit afwerken.
Zo is deze nagenoeg onzichtbaar ontroest zonder spuiten.
Kijk René weet -natuurlijk- wel van de hoed en de rand... :worship: ;)

jeandapp
Super-XL Forumvuller

Bericht door jeandapp » ma 09 dec 2019, 13:10

» Het voorstel-topic
Welkom Maarten. Dat is een hele mooie zundapp.
Dat helm spatbord goed behandelen zoals bijvoorbeeld Lemans aangeeft.

Wees zuinig op dit spatbord. Een andere kost al gauw 200 of meer. Want voor een totaal verotte versie durven ze ook gewoon nog 75 euro te vragen.

Veel veilige km.

Maarten80
Nieuweling

Bericht door Maarten80 » ma 09 dec 2019, 22:17

» Het voorstel-topic
Bedankt voor de leuke reacties.

Ik zal het schuimrubber weghalen binnenkort. De tips om het spatbord te conserveren zijn erg bruikbaar.
Ben nog vergeten te vertellen dat er wat lichte roest in de tank zit. Niet bijzonder veel maar meer dan mij lief is.
Nav wat topics die ik bekeken heb, staat er inmiddels een pot citroenzuur korrels in huis om de tank eens flink te gaan ontroesten (zuren), met de aanstaande kerstvakantie gaat dat ook een van de klussen zijn. Over het eventuele coaten ga ik nog nadenken, ik lees dat daar de meningen over verdeeld zijn.

Ik had ook een (dubbel)post gemaakt in het 515 forum en ga daar verder: viewtopic.php?f=36&t=38656

peet1970
Super-Forumvuller

Bericht door peet1970 » di 10 dec 2019, 10:56

» Het voorstel-topic
Maarten80 schreef:
ma 09 dec 2019, 22:17
Bedankt voor de leuke reacties.

Ik zal het schuimrubber weghalen binnenkort. De tips om het spatbord te conserveren zijn erg bruikbaar.
Ben nog vergeten te vertellen dat er wat lichte roest in de tank zit. Niet bijzonder veel maar meer dan mij lief is.
Nav wat topics die ik bekeken heb, staat er inmiddels een pot citroenzuur korrels in huis om de tank eens flink te gaan ontroesten (zuren), met de aanstaande kerstvakantie gaat dat ook een van de klussen zijn. Over het eventuele coaten ga ik nog nadenken, ik lees dat daar de meningen over verdeeld zijn.

Ik had ook een (dubbel)post gemaakt in het 515 forum en ga daar verder: viewtopic.php?f=36&t=38656
Met coaten is niks mis maar je kan bijv je benzine niet lang laten zitten .dat word peut en dan gaat je coating los dit is een eigen ervaring .ik weet niet wat anderen als ervaring hebben .bij mij bij meerdere tanken gebeurt .met brommers die zon 2 jaar de Benz erin hadden.de dappies waar ik op rij en vaak de Benz bij vul hebben geen last
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken :bier:

koenmichel
Techneut

Bericht door koenmichel » di 10 dec 2019, 12:10

» Het voorstel-topic
Inderdaad, roest aanslag is niet zo erg. Als het maar geen losse roestvlokken zijn. Gewoon zorgen dat na het rijden de rank weer vol is. Als je regelmatig rijdt werkt gewone benzine met goede olie prima.
Voor moeilijk doen is het leven veel te kort.

Plaats reactie