Het voorstel-topic

Kan je iets niet plaatsen in de andere rubrieken? Plaatst het dan hier!
baudewijn
Mega Forumvuller

Re: Het voorstel-topic

Bericht door baudewijn » za 10 feb 2018, 13:12

» Het voorstel-topic
Welkom, Welkom... Succes met de aankoop... Hopelijk Klopt alles, en heb Jij Straks een Fijne Dapp.. :motor:
Uitgebrande Zündapp/Famel ks super (in wording)
Zündapp/Famel Ks super donor
Zündapp ZD40
Zündapp ZD40 schuurvondst/opknapper

brammie
Nieuweling

Bericht door brammie » vr 23 feb 2018, 09:39

» Het voorstel-topic
Hallo,

Na wat meegelezen te hebben kan ik eigenlijk wel een willikeurig voorstel verhaal van een ander pakken.

Ik ben Bram en woon in Langweer.
Ooit toen je gewoon op je 16e verjaardag op een brommer mocht stappen was dat op een Zundapp ks50.
Nu weet ik dat day een 529model was.

In die tijd kocht je Zundapps voor oud ijzer prijzen en samen met mijn broers hadden we een tuin vol verzameld met csen ksen sprinters en zelfs een hai50.
Bij elkaar zullen het er rond de 15 zijn geweest.
Tot vader en moeder besloten te verhuizen en alles opgeruimd moest worden.
Dus de rommel ging naar het oud ijzer en de rijdende bronmers werden links en recht als verjaardags cadeau aan vrienden gegeven.
Daarna heb ik nog vreemde eenden als puch en citta's gereden maar auto's lokten algauw.
Vooral jaren 70/80 auto's dus de eerste was een 2cv6 die ik al 25 jaar nog steeds dagelijks rijd.
Ook een HY en een Mehari in de verzameling gedaan.
En voor de terreinrij hobby 2 suzuki lj80s .

Maar ontopic nu weer een zundapp dus.
Excuus1 omdat mijn zoon 16 wordt dit jaar
Excuus2 omdat de route naar mijn werk sneller op een dapp kan
Excuus3......midlife crisis?!

Foto's komen nog wel in een verbouw topicje tzt
Het verhaal is zo alweer lang genoeg :ja:

le mans
Super-XL Forumvuller

Bericht door le mans » vr 23 feb 2018, 12:02

» Het voorstel-topic
brammie schreef:
vr 23 feb 2018, 09:39
Hallo,

Na wat meegelezen te hebben kan ik eigenlijk wel een willikeurig voorstel verhaal van een ander pakken.

Ik ben Bram en woon in Langweer.
Ooit toen je gewoon op je 16e verjaardag op een brommer mocht stappen was dat op een Zundapp ks50.
Nu weet ik dat day een 529model was.

In die tijd kocht je Zundapps voor oud ijzer prijzen en samen met mijn broers hadden we een tuin vol verzameld met csen ksen sprinters en zelfs een hai50.
Bij elkaar zullen het er rond de 15 zijn geweest.
Tot vader en moeder besloten te verhuizen en alles opgeruimd moest worden.
Dus de rommel ging naar het oud ijzer en de rijdende bronmers werden links en recht als verjaardags cadeau aan vrienden gegeven.
Daarna heb ik nog vreemde eenden als puch en citta's gereden maar auto's lokten algauw.
Vooral jaren 70/80 auto's dus de eerste was een 2cv6 die ik al 25 jaar nog steeds dagelijks rijd.
Ook een HY en een Mehari in de verzameling gedaan.
En voor de terreinrij hobby 2 suzuki lj80s .

Maar ontopic nu weer een zundapp dus.
Excuus1 omdat mijn zoon 16 wordt dit jaar
Excuus2 omdat de route naar mijn werk sneller op een dapp kan
Excuus3......midlife crisis?!

Foto's komen nog wel in een verbouw topicje tzt
Het verhaal is zo alweer lang genoeg :ja:

Mooi verhaal :cool:

Ben je er al uit waar je , je Zoon ( :nee: ) op gaat laten rijden ? Welk Type, en blok?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.

brammie
Nieuweling

Bericht door brammie » vr 23 feb 2018, 12:56

» Het voorstel-topic
Vergat ik er nou helemaal bij te vertellen dat ik vorige week een 529 05 ks50 uit aalsmeer gehaald heb :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

le mans
Super-XL Forumvuller

Bericht door le mans » vr 23 feb 2018, 16:09

» Het voorstel-topic
brammie schreef:
vr 23 feb 2018, 12:56
Vergat ik er nou helemaal bij te vertellen dat ik vorige week een 529 05 ks50 uit aalsmeer gehaald heb :-)
Dat is een mooie basis om een Topic te openen met veeel fotos :cool: :duim:

Parlotti
Nieuweling

Bericht door Parlotti » vr 30 mar 2018, 15:48

» Het voorstel-topic
Dag allemaal,
mijn naam is Marcel, 62 jaar oud, getrouwd, twee dochters en twee kleindochters. Ik ben opgegroeid in de Haagse wijk Mariahoeve; was een wilde tijd met snelle Zundapps en Kreidlers waar ik mooie verhalen over kan oplepelen. Mijn eerste brommer in 1971 was een zwarte Zundapp (517) waarvan de rode buddy was vervangen door een zwarte. Liep als een speer met een getunede cilinder/zuiger en een 17 mm. Bing die i.v.m. "de kit" verstopt was achter de bekende halve maantjes. Tot hij gestolen werd uit de fietsenstalling van mijn school. De volgende brommer was een Kreidler die binnen een jaar werd omgebouwd tot een special met veel chroom en een van de eerste superbreitwands. Veel avonturen beleefd, maar ja; mede door een verplichte groene tijd was het over met het vrije leventje. Sinds ik met prepensioen ben, heb ik weer tijd om te sleutelen.

Mijn eerste project was een zwarte Kreidler special waarmee ik tot mijn verrassing de verkiezing van het jaar won op het andere bekende forum. Ik vind het nog te brutaal om de Dapp-lovers hier te confronteren met een plaatje ;) maar als er vraag naar komt wil ik 'm hier graag posten.
Nu wordt het tijd voor een mooie Zundapp. Ik denk al enige tijd serieus na over een luchtgekoelde KS125 met zo'n imposante waaierkop. Dan begin je met oriënteren, lezen en kijken om tot de conclusie te komen dat zelf bouwen nog een flink stukkie duurder wordt dan een Kreidler. Misschien toch maar een mooie kopen? Is natuurlijk minder leuk dan zelf bouwen. Dilemma dus en ik ben er nog niet uit. Dat brengt mij gelijk op mijn eerste vraag: er staat een prachtige paarse special te koop van een naamgenoot in Breda en ik vraag mij af of deze van een forumlid is. Zo ja, vind ik het "not-done" om de kenners hier te vragen wat zij er van vinden. Zo niet, ben ik erg benieuwd naar jullie mening.

paars3.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

le mans
Super-XL Forumvuller

Bericht door le mans » vr 30 mar 2018, 16:52

» Het voorstel-topic
Hee halloo,

Mooi verhaal, en je heb zeker smaak. Uiteindelijk willen we eigenlijk allemaal een 125 special :ja:

Mooie leeftijd ook om met pensioen te zijn.. die paarse Dapp ken ik wel, maar kan je er niks zinnigs over melden.

Bij jou in de buurt, Maasdijk de Loods..staat een soortgelijke, mooi en technisch perfect. Er staan meerdere 125 Specials te koop.

Laat je aankoop hier zien met foto,s :duimpje:

jeandapp
Super-XL Forumvuller

Bericht door jeandapp » vr 30 mar 2018, 19:04

» Het voorstel-topic
Welkom hier op het forum
Er gaat niets boven een special met een dikke 125 luchtkoeler eronder.
Die paarse heb ik wel eens gezien op een meting. Zag er gewoon goed en netjes uit.
Ben zelf niet zo'n fan van dat koperkleurige spul. Maar dat zijn details.
Voor de prijs die er voor gevraagd wordt, kan je hem denk ik niet zelf voor bouwen en laten spuiten.
Wel belangrijk is dat het blok en cilinder nog gewoon zorgeloos zijn, anders ben je zo 1000 euro lichter voor sealen en reviseren.

Gewoon eens gaan kijken en prijs bespreken, maar zeker ook even langs de Loods of bij andere zundapp bedrijven gaan kijken.

Parlotti
Nieuweling

Bericht door Parlotti » vr 30 mar 2018, 20:49

» Het voorstel-topic
Dank voor jullie tip over de Loods: stom van mij :stom: Ik heb al lange tijd geen advertenties meer van Rien gezien en ik ben al zolang niet meer bij hem langs geweest dat ik hier gewoon niet aan gedacht heb. Ga ik zeker op korte termijn doen. Deze paarse vind ik echt mooi, maar persoonlijk zie ik onder zo'n beauty nog liever glimmende spaakwielen met vette remtrommels. Maar ja :schamen: we leven nou eenmaal niet in een perfecte wereld. Dan zou ik toch zelf moeten gaan bouwen ... Over die Kreidler heb ik twee jaar gedaan voor hij naar mijn zin was en ik heb inmiddels wel door dat het componeren van zo'n Zundapp special hoge(re)school is. Nogmaals, ik ben er nog niet uit maar hou mij aanbevolen voor tips en/of advies.

jeandapp
Super-XL Forumvuller

Bericht door jeandapp » za 31 mar 2018, 02:58

» Het voorstel-topic
Ok succes met wat je ook doet.
Zelf bouwen is altijd goed, wel veel fotos plaatsen. Daar zijn we hier gek op. :duimpje:

R517
Spammer

Bericht door R517 » di 03 apr 2018, 20:31

» Het voorstel-topic
Leuk dat je aan een Zundapp begint Marcel ,voor ideeën kan je op Koningsdag terecht op de Rijswijkseweg en in Delft op het parkeerterrein in de Delfsehout , daar is het verzamelen voor de rit naar het Stieltjesplein
Mooi weer rijder !!!

Parlotti
Nieuweling

Bericht door Parlotti » di 03 apr 2018, 21:47

» Het voorstel-topic
Tnx: dan ga ik daar inspiratie opdoen. In de wereld van dat andere roemruchte Duitse merk weet ik inmiddels de weg wel, maar op Zundapp-gebied heb ik nog veel te leren. Nog iets anders: 's zomers gaan we op de donderdagavonden bij mooi weer regelmatig met een clubje oude nozems toeren vanuit Stompwijk en dan rijden er soms ook wat mooie Dapps mee. Natuurlijk nemen we mekaar wel eens in de maling maar de onderlinge sfeer is super!

Dapgirl
Nieuweling

Bericht door Dapgirl » ma 23 apr 2018, 17:26

» Het voorstel-topic
Hallo allemaal, ik kom eens hier neuzen om te kijken of ik wat van de erfenis van mijn opa kwijt kan aan liefhebbers. Al jaren staan en ligt hier in de opslag een schat aan Zundapps, onderdelen (ook veel andere oldtimers en onderdelen) maar uiteraard gaan die van mijzelf niet de deur uit (ik geef ook de voorkeur aan oudere brommers) en zal ik die hier ook komen laten zien want ook ik ben liefhebber alleen hoef ik geen 20 Zundapps en 1000den onderdelen te hebben...

voor dagelijks stadsgebruik rijd ik ook Citta en heb ik een hele oude Peugot Rapido staan :)

jeandapp
Super-XL Forumvuller

Bericht door jeandapp » ma 23 apr 2018, 17:56

» Het voorstel-topic
Welkom Dapgirl.
Zou je het wel weg doen? Eenmaal weg , is weg.

Misschien eens rustig kijken hier wat er allemaal rondrijd.
En dan gewoon de spullen zelf houden en op rijden.

le mans
Super-XL Forumvuller

Bericht door le mans » ma 23 apr 2018, 19:12

» Het voorstel-topic
Dapgirl schreef:
ma 23 apr 2018, 17:26
Hallo allemaal, ik kom eens hier neuzen om te kijken of ik wat van de erfenis van mijn opa kwijt kan aan liefhebbers. Al jaren staan en ligt hier in de opslag een schat aan Zundapps, onderdelen (ook veel andere oldtimers en onderdelen) maar uiteraard gaan die van mijzelf niet de deur uit (ik geef ook de voorkeur aan oudere brommers) en zal ik die hier ook komen laten zien want ook ik ben liefhebber alleen hoef ik geen 20 Zundapps en 1000den onderdelen te hebben...

voor dagelijks stadsgebruik rijd ik ook Citta en heb ik een hele oude Peugot Rapido staan :)
Klinkt als een mooie waardevolle " opslag". Ik ben benieuwd :cool:

Zeker niet wegdoen, als je het veilig en makkelijk kan beheren heb je een schitterend waardevol soort van museum.

Maar als die Zündapps echt een last voor je zijn, kom ik graag een bakkie doen :duim: :-D

koenmichel
Sleutelaar

Bericht door koenmichel » di 24 apr 2018, 05:52

» Het voorstel-topic
Hoi Dapgirl, welkom op het forum!
Als ik jou was zou ik eerst in kaart brengen wat het allemaal is en in welke staat. Sommige onderdelen tot schroefjes aan toe kunnen erg zeldzaam en waardevol zijn, om over complete dapp's maar te zwijgen. Zoek wat mensen om je heen die kennis hebben en die je kan vertrouwen. Laat je goed informeren maak goede afspraken en denk vooral heel goed na wat je weg doet. Misschien zijn er familie leden die interesse hebben?
Afijn, eenmaal weg is weg..
Ik wens je veel plezier en wijsheid toe.

Groet, Koen.
Zűndapp 517 CS 50 boswachter 1975
Zűndapp 529 GTS 50 mokick 1977
Zűndapp 515 Super Combinette 1965
Zűndapp 530 KS 80 (100 cc) 1981
Zűndapp 429 Combinette ( van vriendin )

Corkreid
Spammer

Bericht door Corkreid » di 24 apr 2018, 06:41

» Het voorstel-topic
Lekker sleutelen en een mooie zundapp op straat zetten heb je jaren plezier van ,.goed overdenken wat je gaat doen .[ t is maar een tip ]
Zundapp 529 + 517 + 515 + 517 W C
Kreidler RM 1967 + 68
Kawasaki AR50 Verkocht
Honda SS50 Verkocht
Mobilette [vrouw]verkocht

lucskie
Nieuweling

Bericht door lucskie » do 26 apr 2018, 07:19

» Het voorstel-topic
Hallo Zündapp liefhebbers!

Ik ben Luc, 24 jaar, (nog) student, woonachtig in het uiterste zuiden.
Met ‘advies’ van paps en mams, op m’n 16e toch maar een nieuwe scooter (Yamaha Aerox) gekocht i.p.v. een oude Zündapp.
Nog altijd in het bezit van deze scooter, de nodige dingen vervangen en versleutelt te hebben, jeukt het vandaag de dag nog altijd om een dapp te kopen.

Zelf ben ik helemaal fan van een van de aller laatste Zündapps die gemaakt zijn, een KS-50, 540-121 met zo’n stuurkuipje.

Mocht iemand er toevallig eentje hebben staan, opgeknapt of niet, ik zou graag een keer komen kijken!

@Dapgirl, mocht u een lijstje hebben met wat er allemaal staat of dat u de alle dingen op marktplaats heeft gezet, laat het mij / ons graag weten!

Een warme groet,
Luc

baudewijn
Mega Forumvuller

Bericht door baudewijn » do 26 apr 2018, 20:00

» Het voorstel-topic
Welkom Hier...!!! Kijk Maar Uit... Eerste ideeën Eerste Liefdes, groeien Hier uit tot Ware Verslavingen...!!! :ja:
Wees Gewaarschuwd... wand voordat je het weet, is het Mis...!!! :motor:
En Ben je de rest van je leven Verslaaft...!!! :ja:
Zündapp ZD40

jeandapp
Super-XL Forumvuller

Bericht door jeandapp » do 26 apr 2018, 21:01

» Het voorstel-topic
Welkom Luc.

Altijd mooi om nieuwe liefhebbers hier op het forum erbij te krijgen.

RC Power
Nieuweling

Bericht door RC Power » zo 29 apr 2018, 13:34

» Het voorstel-topic
Goedendag allemaal,
ik ben Denny, 31 jaar en afkomstig uit de regio van Rotterdam.
Al heel wat jaren fan en in de weer met diverse gemotoriseerde voertuigen, van schaal 1:10 tot een Japanse sportwagens.
Zelf diverse (snor)brommers en scooters gehad voor erbij en de hobby.

Maar de laatste tijden beginnen de oudere modellen met hun charmes mij meer en meer te raken en aan te trekken.
Mijn vader heeft vroeger een Zundapp gehad, weliswaar heeft dat er iets mee van weg.

Maar ben dus oriënterende in de Zundapp wereld en op termijn wil ik er zelf ook een aan gaan schaffen.

Tot die tijd lees ik lekker wat mee, informatie vergaren en erin verdiepen en ben benieuwd naar de weg tot een Zundapp in bezit is.

Groet Denny.

baudewijn
Mega Forumvuller

Bericht door baudewijn » zo 29 apr 2018, 14:31

» Het voorstel-topic
RC Power schreef:
zo 29 apr 2018, 13:34
Goedendag allemaal,
ik ben Denny, 31 jaar

Maar ben dus oriënterende in de Zundapp wereld en op termijn wil ik er zelf ook een aan gaan schaffen
Tot die tijd lees ik lekker wat mee, informatie vergaren en erin verdiepen en ben benieuwd naar de weg tot een Zundapp in bezit is.

Groet Denny.
Welkom Hier...!!! Je kunt hier genoeg informatie vinden over de meest uiteenlopende projecten...!!!
Ik zeg lekker inlezen uitvinden wat jij nou wild, origineel/special of gewoon rijdend... :motor:
En Beginnen... Natuurlijk dan wel gelijk een topic aanmaken, en veel foto's plaatsen... :ja:
Zündapp ZD40

jeandapp
Super-XL Forumvuller

Bericht door jeandapp » zo 29 apr 2018, 16:30

» Het voorstel-topic
Welkom Denny.

Gewoon je lekker inlezen en voor je zelf bepalen welk model je de mooiste vind.

Kreidler67
Nieuweling

Re: Het voorstel-topic; een Dapp maar welk blok

Bericht door Kreidler67 » zo 20 mei 2018, 16:40

» Het voorstel-topic
Hoi Dappers,
Ik ben Harry, 51 jaar jong en ik hoop volgend jaar 52 te worden. En dan zo ieder jaar weer een jaartje er bij. Werk als senior MVA bij een handelsonderneming. Ik heb al een mooie en snelle Kreidler 60 cc met directe 5 bak.
Nu wil ik een Dapp laten bouwen type 517 maar welk blok moet er onder. Ik zoek koppel en kracht bij lage en midden toeren. De Kreidler gaat als vergif, loopt over de 100 maar daarvoor zijn toeren nodig. Welk blok is een echte diesel maar haalt uiteindelijk wel de 90 zonder veel drama. Ik heb motorrijbewijs dus de cilinderinhoud maakt me niet uit. WC of lucht ook niet hoewel ik die brede waaierkop van een KS 125 wel mooi vind. Wat is jullie advies? Qua budget wil ik tot 8.000 gaan

Dank en groet aan allen

jeandapp
Super-XL Forumvuller

Bericht door jeandapp » zo 20 mei 2018, 19:40

» Het voorstel-topic
Welkom Harry,

Als je zo rond de 85 a 90 als topsnelheid wil hebben, dan ben je het beste af met een gewone standaard ks80 blok en cilinder. Dit trekt bij laag toeren en je schakeld net als een modern blok.

Wil je boven de 100 als topsnelheid wil halen kan je beter een ks125 of ks175 blok kopen.

Beide zijn wel.een stuk duurder als een ks80 blok.
Beide schakelen via een trekspie constructie. Dit is een wel ern stuk minder schakelen als de ks80.

Ik heb geen idee hoe je kre..ler schakeld qua gevoel, maar dat kunnen anderen je vast vertellen of dat meer is als de 80 of de andere type blokken.
Van de 125 en 175 is de 125 iets meer hoogtoerig. De 175 heeft meer koppel.en is bij lager toeren al krachtiger dan de 125.

Plaats reactie