Tweetakt en Voorbestaan.

Kan je iets niet plaatsen in de andere rubrieken? Plaatst het dan hier!
Zundapp-Cor
Hobbyist
Berichten: 147
Lid geworden op: za 23 jun 2018, 06:07

Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door Zundapp-Cor » ma 18 nov 2019, 21:23

» Tweetakt en Voorbestaan.
Even een topic over het voor bestaan van de tweetaktmotoren en dan zeker om onze geliefde Zundappapie.

Bij de overheid zijn ze bezig om de oude vijftien jarig oude diesels op te kopen of te verbieden.
Ik vraag mij af hoelang het nog gaat duren voor wij tweetakt hobbyisten aan de beurt zijn :peins:

Gebruikersavatar
Verheij ks80
Spammer
Berichten: 1996
Lid geworden op: ma 13 jan 2014, 11:29
Locatie: Delft

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door Verheij ks80 » ma 18 nov 2019, 21:38

» Tweetakt en Voorbestaan.
Auto's zijn anders vind ik en ik denk voor veel mensen wel tuurlijk zal er wat sneuvelen maar verbieden is natuurlijk uit den boze en aan banden leggen werkte met scooters in de 90e jaren ook niet de jeugd gaat het oude spul steeds gaver vinden en de opkomst elk jaar het zij custom oldtimers niet legaal omgebouwd word elk jaar groter en groter.
2x 529 314 ???cc caferacer project
En wat custom prutswerk

Gebruikersavatar
pietje precies
Sleutelaar
Berichten: 315
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 23:24

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door pietje precies » ma 18 nov 2019, 21:46

» Tweetakt en Voorbestaan.
pas als er geen geschikte brandstoffen meer zijn houdt het op , dus kan nog even
my Zündapp is my Girl

Gebruikersavatar
Cees
Beheerder
Berichten: 18121
Lid geworden op: wo 08 apr 2009, 13:10
Locatie: Regio Haaglanden

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door Cees » ma 18 nov 2019, 21:54

» Tweetakt en Voorbestaan.
Zundapp-Cor schreef:
ma 18 nov 2019, 21:23


Ze zijn al bezig om de oude vijftien jarig oude diesels op te kopen.
Wie zijn "Ze" ?
Mensen zijn niet lastig, we vinden het lastig om met de verschillen om te gaan.
Ik weet niet alles, schopt mijn reactie jou tegen het zere been? Lees er dan gerust overheen....

Zundapp-Cor
Hobbyist
Berichten: 147
Lid geworden op: za 23 jun 2018, 06:07

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door Zundapp-Cor » ma 18 nov 2019, 22:04

» Tweetakt en Voorbestaan.
Cees schreef:
ma 18 nov 2019, 21:54
Zundapp-Cor schreef:
ma 18 nov 2019, 21:23


Ze zijn al bezig om de oude vijftien jarig oude diesels op te kopen.
Wie zijn "Ze" ?
De overheid bedoel ik hier mee.

Zundapp-Cor
Hobbyist
Berichten: 147
Lid geworden op: za 23 jun 2018, 06:07

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door Zundapp-Cor » ma 18 nov 2019, 22:09

» Tweetakt en Voorbestaan.
In Amsterdam mag je met een betaalde ontheffing nog de stad in met tweetakt.
In Den-Haag willen ze de tweetakt brommers gaan verbieden om in de stad te rijden🤔

https://denhaag.raadsinformatie.nl/docu ... _Bijlage_I
Brommers stoten onder andere koolwaterstoffen, koolmonoxide, fijn stof en stikstofdioxide

En om dit maak ik mij zorgen stikstofdioxide hier is nu erg veel over te doen.
We moet straks al 100 kilometer per uur gaan rijden en er staan nog veel meer maatregelen op touw
As je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
baudewijn
Mega Forumvuller
Berichten: 14603
Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 16:41
Locatie: Berkel-Enschot

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door baudewijn » di 19 nov 2019, 01:52

» Tweetakt en Voorbestaan.
Zundapp-Cor schreef:
ma 18 nov 2019, 22:09
In Amsterdam mag je met een betaalde ontheffing nog de stad in met tweetakt.
In Den-Haag willen ze de tweetakt brommers gaan verbieden om in de stad te rijden🤔

https://denhaag.raadsinformatie.nl/docu ... _Bijlage_I
Brommers stoten onder andere koolwaterstoffen, koolmonoxide, fijn stof en stikstofdioxide

En om dit maak ik mij zorgen stikstofdioxide hier is nu erg veel over te doen.
We moet straks al 100 kilometer per uur gaan rijden en er staan nog veel meer maatregelen op touw
As je het mij vraagt.
Staat ook een stuk in over de ontheffing van oldtimers van 30 jaar en ouder... :motor:
Uitgebrande Zündapp/Famel ks super (in wording)
Zündapp/Famel Ks super donor
Zündapp ZD40
Zündapp ZD40 schuurvondst/opknapper

Gebruikersavatar
le mans
Super-XL Forumvuller
Berichten: 9492
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 17:26
Locatie: rozenburg

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door le mans » di 19 nov 2019, 07:20

» Tweetakt en Voorbestaan.
Zündapp is cultureel erfgoed
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.

kylimo
Ingeburgerd
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 10:30

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door kylimo » di 19 nov 2019, 07:43

» Tweetakt en Voorbestaan.
Wel grappig dat er alleen over tweetakt brommers gesproken wordt. Dus met mijn Zundapp met motorkenteken mag ik wel tot aan het Binnenhof blijven rijden?

Groeten Boy
Ducati Scrambler 450 (1972)/Zundapp CS50 (1973)/Yamaha TDR 250 (1988)/Ducati Monster 900 (1994)/Husqvarna 701 (2016)

Gebruikersavatar
Pieter
Super-Forumvuller
Berichten: 4583
Lid geworden op: wo 08 apr 2009, 12:53
Locatie: Piershil

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door Pieter » di 19 nov 2019, 07:55

» Tweetakt en Voorbestaan.
men richt zich gelukkig op de continue uitstoot
een dagje extra uitstoot zoals in zandvoort
weegt niet op tegen een jaarlijkse elke dag uitstoot van bv de amer centrale met 1,9 miljoen kg

daar kan je heel veel zundapjes af en toe voor laten rijden

tja het is nu een stikstof oorlog aan het worden een gevecht tussen overheid en rechters ( linkse activisten )
zundapp what else

Gebruikersavatar
Surfroy01
Sleutelaar
Berichten: 387
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 05:01
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door Surfroy01 » di 19 nov 2019, 08:19

» Tweetakt en Voorbestaan.
Persoonlijk denk ik dat het niet zo'n vaart zal lopen met dat verbieden, er zijn inderdaad op andere vlakken veel grotere resultaten te behalen (een koe stoot net zoveel broeikasgas uit in 1 jaar tijd als een auto die in dat jaar 25,000 km rijdt - van 130 naar 100km/uur verlaagt de totale stikstof uitstoot met let op daar komptie.... 0.2%).

Over een paar jaar lachen we er om, zeker als de emoties bedaren. Jaren 80 zure regen......... ozon gat......... fosfaten in wasmiddelen........ soms moeten we wakker geschud worden en dan komt er een verandering in gang en leven we weer gelukkig in een klein stukje schonere wereld.
The most dangerous nut on my verhicle is the one that holds the throttle, me damn't :shame:

Zundapp 517 - 125 lk.
Daily fun: VW passat 4 motion 280pk.
Track fun: Golf GTI MK7 312pk & Ducati 996SPS 128pk

Gebruikersavatar
Pieter
Super-Forumvuller
Berichten: 4583
Lid geworden op: wo 08 apr 2009, 12:53
Locatie: Piershil

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door Pieter » di 19 nov 2019, 12:02

» Tweetakt en Voorbestaan.
200.000.000 kg x 0,2 is toch 40.000.000 kg door minder te rijden
zundapp what else

Gebruikersavatar
Surfroy01
Sleutelaar
Berichten: 387
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 05:01
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door Surfroy01 » di 19 nov 2019, 12:07

» Tweetakt en Voorbestaan.
200.000.000 kg x 0.2% (= 0.002) geeft maar 400 ton Pieter geen 40,000....... we moeten overigens 50% halveren, de totale uitstoot van deze maatregel, is 0,2%; een dikke druppel. Maar ik ben overigens wel voor, geluid, slachtoffers, CO2 etc besparing.
The most dangerous nut on my verhicle is the one that holds the throttle, me damn't :shame:

Zundapp 517 - 125 lk.
Daily fun: VW passat 4 motion 280pk.
Track fun: Golf GTI MK7 312pk & Ducati 996SPS 128pk

Gebruikersavatar
sjoeba666
Forumvuller
Berichten: 3764
Lid geworden op: di 16 nov 2010, 15:02
Locatie: midlakecity

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door sjoeba666 » di 19 nov 2019, 12:51

» Tweetakt en Voorbestaan.
Het keuren van oude 2takts zal eerst stoppen.
Nieuwe kunnen nu ook niet tenzij euro4.
Verdere stappen kunnen verplicht lid zijn van een oldtimerclub.
Rijd dagen kaart of bepaalde periodes alleen mogen rijden.
Kijk maar naar wat ze hebben gedaan met de oldtimer auto en particulier grijskenteken.

Ontmoedigingsbeleid.
waarom halfgas als je volgas kan.

Zundapp-Cor
Hobbyist
Berichten: 147
Lid geworden op: za 23 jun 2018, 06:07

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door Zundapp-Cor » di 19 nov 2019, 13:08

» Tweetakt en Voorbestaan.
kylimo schreef:
di 19 nov 2019, 07:43
Wel grappig dat er alleen over tweetakt brommers gesproken wordt. Dus met mijn Zundapp met motorkenteken mag ik wel tot aan het Binnenhof blijven rijden?

Groeten Boy

Ja dat plan ben ik nu aan uitvoeren motor rijbewijs halen en mijn (brommer) naar motor keuren :dans:

Zundapp-Cor
Hobbyist
Berichten: 147
Lid geworden op: za 23 jun 2018, 06:07

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door Zundapp-Cor » di 19 nov 2019, 22:02

» Tweetakt en Voorbestaan.
sjoeba666 schreef:
di 19 nov 2019, 12:51
Het keuren van oude 2takts zal eerst stoppen.
Nieuwe kunnen nu ook niet tenzij euro4.
Verdere stappen kunnen verplicht lid zijn van een oldtimerclub.
Rijd dagen kaart of bepaalde periodes alleen mogen rijden.
Kijk maar naar wat ze hebben gedaan met de oldtimer auto en particulier grijskenteken.

Ontmoedigingsbeleid.
Bedoel jij dan het keuren bij de RDW wat dan evt. stopt voor tweetakt brommers of motors?

Gebruikersavatar
Verheij ks80
Spammer
Berichten: 1996
Lid geworden op: ma 13 jan 2014, 11:29
Locatie: Delft

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door Verheij ks80 » di 19 nov 2019, 22:32

» Tweetakt en Voorbestaan.
Men is inventief wanneer het écht iets wil behouden en dan gelden er geen wetten , omzeilingen waren er toen en dat blijjft toch
2x 529 314 ???cc caferacer project
En wat custom prutswerk

Gebruikersavatar
sjoeba666
Forumvuller
Berichten: 3764
Lid geworden op: di 16 nov 2010, 15:02
Locatie: midlakecity

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door sjoeba666 » wo 20 nov 2019, 07:10

» Tweetakt en Voorbestaan.
Inderdaad keuren rdw stopt dan.
2 takt motorfietsen is de volgende stap.

Omzeilen gaat niet.
Verbod is een verbod.
Met regels veranderen voor de burger met zijn voertuig is
Particulier grijskenteken heel goed voorbeeld van.

.
waarom halfgas als je volgas kan.

Gebruikersavatar
Rob_1956
Sleutelaar
Berichten: 318
Lid geworden op: di 08 jun 2010, 20:23
Locatie: Achterhoek/Liemers

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door Rob_1956 » wo 20 nov 2019, 10:39

» Tweetakt en Voorbestaan.
Natuurlijk is het begrijpelijk dat ze ons weg willen hebben en een goed tegenargument heb ik niet, behalve de duurzaamheid van mijn brommer die al 40 jaar zijn werk doet.
In de tellingen van 13.000 bewegingen (dank je Cor, voor de link) komen slechts 19 oldtimers voor. Deze worden geteld door camera's, gekoppeld aan het RDW kentekenregister. Als Mobiel Erfgoed (https://www.zundappveteranenclub.nl/201 ... erfgoed-1/) maken wij met deze beperkte verkeersdeelname van 19 oldtimers wel een grote kans om ontzien te worden in Den Haag, zeker dankzij de gewijzigde DET die ons die oldtimerstatus geeft. Anders was het helemaal over en uit geweest.
Ook ben ik benieuwd wat de harmonisatie van de milieuzones, die de minister heeft aangegeven, uiteindelijk in de praktijk gaat opleveren. (https://www.zundappveteranenclub.nl/201 ... lieuzones/)
In de milieustukken van de gemeente Amsterdam wordt net als in Den Haag ook gesproken over de afname van het gebruik van gebruiks brommers (geen oldtimers) en dat zij er rekening mee houden dat de brommer geleidelijk vanzelf uit het straatbeeld zal verdwijnen.
Wat resteert zijn onze oldtimers die spaarzaam hun ritje rijden en mogelijk dat met behulp van o.a. de Fehac wij nog eindeloos deze ritjes kunnen blijven rijden. De ZVC heeft namelijk naast jeugdige leden ook 80plussers die nog vrolijk rondrijden op hun Zündapp. Zo zie ik het en daar ga ik voor.
Volgende aandachtspunt zijn eventuele APK plannen die de Bovag als uitvoerder natuurlijk graag wil zien, maar wij, de Fehac en vele motor actiegroepen niet.

Rob
bestuurslid ZVC

Gebruikersavatar
Gasnaald
Sleutelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: za 10 sep 2016, 22:14
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door Gasnaald » do 21 nov 2019, 11:06

» Tweetakt en Voorbestaan.
Laat ze eerst eens beginnen met een verbod op de verkoop en gebruik van tweetakt olie en geef een goede subsidie op een alternatief als Triburon…
KS80 530-05L0 (1983)
CS50 529-03L2 (1979)

Gebruikersavatar
gert mieke1967
Sleutelaar
Berichten: 291
Lid geworden op: do 08 jan 2015, 20:19
Locatie: enschede

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door gert mieke1967 » do 21 nov 2019, 13:00

» Tweetakt en Voorbestaan.
Gasnaald schreef:
do 21 nov 2019, 11:06
Laat ze eerst eens beginnen met een verbod op de verkoop en gebruik van tweetakt olie en geef een goede subsidie op een alternatief als Triburon…
MEE EENS

Gebruikersavatar
Buell killer
Super-spammer
Berichten: 2699
Lid geworden op: di 14 apr 2009, 16:57
Locatie: Gelderland

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door Buell killer » do 21 nov 2019, 13:40

» Tweetakt en Voorbestaan.
gert mieke1967 schreef:
do 21 nov 2019, 13:00
Gasnaald schreef:
do 21 nov 2019, 11:06
Laat ze eerst eens beginnen met een verbod op de verkoop en gebruik van tweetakt olie en geef een goede subsidie op een alternatief als Triburon…
MEE EENS
Triboron draagt zeer weinig tot niets bij in deze hele kwestie, de grootste boos doener is de carburateur. KTM, Husquvarna worden wel toegelaten met 2 takt, deze merken gaan echt niet met Triboron in zee (is een ander smeersysteem op coating basis). Je moet wel weten waarover je praat als het over techniek gaat. De meeste vervuiling komt van slecht afgestelde carburateurs. Met inspuiting kun je je uitstoot reguleren op elk gewenst toerental, lukt niet met carburateur. In de telegraaf stond vandaag ook weer een stuk over scooters moet je ook maar eens lezen

Gebruikersavatar
Verheij ks80
Spammer
Berichten: 1996
Lid geworden op: ma 13 jan 2014, 11:29
Locatie: Delft

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door Verheij ks80 » do 21 nov 2019, 21:09

» Tweetakt en Voorbestaan.
Buell killer schreef:
do 21 nov 2019, 13:40
gert mieke1967 schreef:
do 21 nov 2019, 13:00
Gasnaald schreef:
do 21 nov 2019, 11:06
Laat ze eerst eens beginnen met een verbod op de verkoop en gebruik van tweetakt olie en geef een goede subsidie op een alternatief als Triburon…
MEE EENS
Triboron draagt zeer weinig tot niets bij in deze hele kwestie, de grootste boos doener is de carburateur. KTM, Husquvarna worden wel toegelaten met 2 takt, deze merken gaan echt niet met Triboron in zee (is een ander smeersysteem op coating basis). Je moet wel weten waarover je praat als het over techniek gaat. De meeste vervuiling komt van slecht afgestelde carburateurs. Met inspuiting kun je je uitstoot reguleren op elk gewenst toerental, lukt niet met carburateur. In de telegraaf stond vandaag ook weer een stuk over scooters moet je ook maar eens lezen
Wel interessant ik vraag me af of we dan nog over mengsmering praten is dat injectie van bovenaf in de kop ?
Ik zit het nu te bespreken en overdenken .
Wel complex en leuk als je gaat prakiseren
2x 529 314 ???cc caferacer project
En wat custom prutswerk

Gebruikersavatar
evertvet
Techneut
Berichten: 796
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 21:39
Locatie: Ditch village

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door evertvet » do 21 nov 2019, 21:44

» Tweetakt en Voorbestaan.
Injectie in de spoelpoorten bij husqvarna: https://www.husqvarna-motorcycles.com/n ... s-edition/
529-05 1981
448-01L3 1981
530-50L0 met 314 010 blok 1977 ZE kenteken
540-12L1 1984

Met vriendelijke groet, Evert.

Gebruikersavatar
le mans
Super-XL Forumvuller
Berichten: 9492
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 17:26
Locatie: rozenburg

Re: Tweetakt en Voorbestaan.

Bericht door le mans » do 21 nov 2019, 21:58

» Tweetakt en Voorbestaan.
evertvet schreef:
do 21 nov 2019, 21:44
Injectie in de spoelpoorten bij husqvarna: https://www.husqvarna-motorcycles.com/n ... s-edition/
Nee..in de inlaatpoort(en) :-D
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.

Plaats reactie