Het korte vragen topic

Kan je iets niet plaatsen in de andere rubrieken? Plaatst het dan hier!
Gebruikersavatar
evertvet
Spammer
Berichten: 1151
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 21:39
Locatie: Ditch village

Re: Het korte vragen topic

Bericht door evertvet » do 10 sep 2020, 07:03

» Het korte vragen topic
Dhoeks schreef:
wo 09 sep 2020, 20:08
Ik heb een nieuwe athena cilinder met zuiger(zie foto), mikuni vm20 (hoofdsproeier 70) en open uitlaat (blokfluit) gekocht.
Deze op mijn Zundapp gemonteerd. Het loopt wel iets beter dan mijn vorige setup maar het geheel maakt maar maximaal 7000 toeren. Ik heb een 4 bak met kokusan ontsteking. Tandwiel 16 voor en 41 achter. Nou lees ik op dit forum dat Athena vaak hoogtoerige cilinders zijn en worden toerentallen van bv 8500 genoemd. Die haal ik dus niet. Hoeveel toeren zou ik eigenlijk moeten kunnen halen met hetgeen ik nu aan spullen heb?
Je setup lijkt prima, het kan zijn dat je sproeier iets te klein is, als je deze ervaringen leest klopt er gewoon iets niet: viewtopic.php?f=31&t=27641&hilit=athena
529-05 1981 12 volt
448-01L3 1981 12 volt
530-50L0 met 314 010 blok 1977 12 volt
540-12L1 1984 12 volt

Met vriendelijke groet, Evert.

Dhoeks
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: za 24 aug 2019, 20:43

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Dhoeks » do 10 sep 2020, 09:08

» Het korte vragen topic
Ik zal nog eens checken of wel het juiste toerental wordt weergegeven op mijn brommer.
Volgens http://www.zunflappie.nl/artikel/88/sne ... oer-online zou ik ongeveer 7800 toeren moeten maken om rond die 70km/h uit te komen die ik nu haal op mijn teller.
Een grotere sproeier heb ik ook voorhanden. Dat zal ik ook proberen.

Noxou
Sleutelaar
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 18 mar 2016, 16:17
Locatie: Groningen

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Noxou » za 12 sep 2020, 16:54

» Het korte vragen topic
Wie kan mij helpen met het identificeren van deze zuiger; voor welk model zou dit kunnen zijn (NOS, ooit gekregen bij een doosje onderdelen, maar ik kan nergens Hepolite referentie tabellen vinden...)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Op de weg: Bella R204, R50, 200S, Norma Luxus. Bezig met: 515-004 Sport Combinette, KS601

Zundapp-Cor
Sleutelaar
Berichten: 361
Lid geworden op: za 23 jun 2018, 06:07

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Zundapp-Cor » do 17 sep 2020, 08:05

» Het korte vragen topic
Even op deze manier.

Heb een mail gemaakt naar forum beheerder.
Dit omdat een forum lid hier zijn wachtwoord kwijt is.

Nu is dat niet zo’n probleem maar met wachtwoord recovery button krijgt hij geen mail terug.
Ja dan gaat ook niet lukken om in te loggen.

Toen zei ik zal wel vragen aan forum beheerder’s.
Maar na een mail gemaakt te hebben met ook deze vraag hoe dit kan.En aangevinkt dat ik kopie van deze verzonden mail wil ontvangen.
Gaat hier ook verkeerd krijg niks retour aan bevestiging. Krijg trouwens ook geen mail meer binnen als er nieuwe antwoorden zijn op een topic waar ik aangemeld staat.

Wat doen we fout :peins:

Bij voorbaat dank.

Cor

Gebruikersavatar
MarkN
Hobbyist
Berichten: 220
Lid geworden op: zo 02 aug 2020, 12:32
Locatie: Achterhoek

Re: Het korte vragen topic

Bericht door MarkN » do 17 sep 2020, 09:53

» Het korte vragen topic
Spam box nagekeken?
Het licht aan het einde van de tunnel kan ook een idioot met een zaklamp zijn :lol:

Sprinter (448) 1981

Zundapp-Cor
Sleutelaar
Berichten: 361
Lid geworden op: za 23 jun 2018, 06:07

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Zundapp-Cor » do 17 sep 2020, 19:06

» Het korte vragen topic
Ja spam box gecheckt en daar ook niks te vinden :mmmn:

Gebruikersavatar
TonK
Super-spammer
Berichten: 2859
Lid geworden op: wo 03 apr 2019, 20:07
Locatie: Rijswijk

Re: Het korte vragen topic

Bericht door TonK » do 17 sep 2020, 21:36

» Het korte vragen topic
Er staat op t Forum ook n mededeling hierover, aangepaste procedure voor nieuwe leden, dit werkt t zelfde...
Ziet U Niet Dat Alles Precies Past?
517, 5bak, 70cc Eurocilindro, 20mm Mikuni
Ach maar weer ns n nieuwe Montgomery, gedaan...🥱

Zundapp-Cor
Sleutelaar
Berichten: 361
Lid geworden op: za 23 jun 2018, 06:07

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Zundapp-Cor » do 17 sep 2020, 21:39

» Het korte vragen topic
TonK schreef:
do 17 sep 2020, 21:36
Er staat op t Forum ook n mededeling hierover, aangepaste procedure voor nieuwe leden, dit werkt t zelfde...
Hi Ton,
Zou jij die link van die melding even hier neer kunnen zetten :duimpje:

Gebruikersavatar
TonK
Super-spammer
Berichten: 2859
Lid geworden op: wo 03 apr 2019, 20:07
Locatie: Rijswijk

Re: Het korte vragen topic

Bericht door TonK » do 17 sep 2020, 21:42

» Het korte vragen topic
Cor, zoiets bedoel je?

viewtopic.php?t=39102
Ziet U Niet Dat Alles Precies Past?
517, 5bak, 70cc Eurocilindro, 20mm Mikuni
Ach maar weer ns n nieuwe Montgomery, gedaan...🥱

Gebruikersavatar
Cees
Beheerder
Berichten: 18685
Lid geworden op: wo 08 apr 2009, 13:10
Locatie: Regio Haaglanden

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Cees » do 17 sep 2020, 22:17

» Het korte vragen topic
Zundapp-Cor schreef:
do 17 sep 2020, 08:05
Even op deze manier.

Heb een mail gemaakt naar forum beheerder.
Dit omdat een forum lid hier zijn wachtwoord kwijt is.

Nu is dat niet zo’n probleem maar met wachtwoord recovery button krijgt hij geen mail terug.
Ja dan gaat ook niet lukken om in te loggen.

Toen zei ik zal wel vragen aan forum beheerder’s.
Maar na een mail gemaakt te hebben met ook deze vraag hoe dit kan.En aangevinkt dat ik kopie van deze verzonden mail wil ontvangen.
Gaat hier ook verkeerd krijg niks retour aan bevestiging. Krijg trouwens ook geen mail meer binnen als er nieuwe antwoorden zijn op een topic waar ik aangemeld staat.

Wat doen we fout :peins:

Bij voorbaat dank.

Cor
Je doet niets fout, de mail zit een "bug" in, werkt niet. Oplossing is er ook nog niet.
Stuur mij even naam forumlid via pb, pas ik wachtwoord aan naar tijdelijk zodat hij kan inloggen.
Mensen zijn niet lastig, we vinden het lastig om met de verschillen om te gaan.
Ik weet niet alles, schopt mijn reactie jou tegen het zere been? Lees er dan gerust overheen....

Gebruikersavatar
Kees76
Winnaar Verkiezing December 2014
Berichten: 4645
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 13:23
Locatie: Zwijndrecht.

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Kees76 » vr 18 sep 2020, 14:57

» Het korte vragen topic
Zal echt al tig keer gevraagd zijn en ik heb de zoek functie gebruikt maar niet een passend antwoord op mijn vraag.
Vraag is deze: een ks125 van 1971 heeft met een punten ontsteking een voor ontsteking tussen 2,2 en 2,5mm. Waarom is dat bij de 1973 versie ineens veranderd naar 1,3-1,5mm? is dit alleen vanwege de MHKZ ontsteking? Is er simpelweg meer voorontsteking nodig bij gebruik van een punten ontsteking?
Want waar moet ik mijn 15pk nu op afstellen met een MHKZ van Bosch?
517-35 1972 50 cc waterkoeler
517-35 1975 xx cc luchtkoeler
521-10 1976 125 cc luchtkoeler 2015/2020

Gebruikersavatar
Cees
Beheerder
Berichten: 18685
Lid geworden op: wo 08 apr 2009, 13:10
Locatie: Regio Haaglanden

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Cees » vr 18 sep 2020, 15:13

» Het korte vragen topic
Hele andere timingen denk, de 15pk is een afgeleide van de KS100 en die had ook 2,2 en 2,5mm.
Ik zou hem gewoon op 2,5 afstellen stationair, loopt dan met toeren naar 2,2.
Mensen zijn niet lastig, we vinden het lastig om met de verschillen om te gaan.
Ik weet niet alles, schopt mijn reactie jou tegen het zere been? Lees er dan gerust overheen....

Gebruikersavatar
Kees76
Winnaar Verkiezing December 2014
Berichten: 4645
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 13:23
Locatie: Zwijndrecht.

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Kees76 » vr 18 sep 2020, 18:04

» Het korte vragen topic
Okee dus de poort timing is ook een factor. Dat wist ik niet. Hij staat nu op 1,7 ongeveer en trekt als een malle op. Ik ga hem dan eens op die 2,5 zetten.
517-35 1972 50 cc waterkoeler
517-35 1975 xx cc luchtkoeler
521-10 1976 125 cc luchtkoeler 2015/2020

Zundapp-Cor
Sleutelaar
Berichten: 361
Lid geworden op: za 23 jun 2018, 06:07

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Zundapp-Cor » vr 18 sep 2020, 19:06

» Het korte vragen topic
Cees schreef:
do 17 sep 2020, 22:17
Je doet niets fout, de mail zit een "bug" in, werkt niet. Oplossing is er ook nog niet.
Stuur mij even naam forumlid via pb, pas ik wachtwoord aan naar tijdelijk zodat hij kan inloggen.
Bedankt Cees,
Is opgelost en hij kan weer inloggen :duimpje:

Gebruikersavatar
Cees
Beheerder
Berichten: 18685
Lid geworden op: wo 08 apr 2009, 13:10
Locatie: Regio Haaglanden

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Cees » vr 18 sep 2020, 21:50

» Het korte vragen topic
Kees76 schreef:
vr 18 sep 2020, 18:04
Okee dus de poort timing is ook een factor. Dat wist ik niet. Hij staat nu op 1,7 ongeveer en trekt als een malle op. Ik ga hem dan eens op die 2,5 zetten.
Mijn KS100 5-bak destijds op 2,4 gezet (punten), liep daar zeer goed mee.
Mensen zijn niet lastig, we vinden het lastig om met de verschillen om te gaan.
Ik weet niet alles, schopt mijn reactie jou tegen het zere been? Lees er dan gerust overheen....

Gebruikersavatar
TonK
Super-spammer
Berichten: 2859
Lid geworden op: wo 03 apr 2019, 20:07
Locatie: Rijswijk

Re: Het korte vragen topic

Bericht door TonK » za 19 sep 2020, 10:40

» Het korte vragen topic
Cees schreef:
vr 18 sep 2020, 15:13
Hele andere timingen denk, de 15pk is een afgeleide van de KS100 en die had ook 2,2 en 2,5mm.
Ik zou hem gewoon op 2,5 afstellen stationair, loopt dan met toeren naar 2,2.
Deze roept bij mij een vraag op waar ik al heel lang mee rondloop...
Vroeger (ja, ja 40 jaar geleden) zetten we als er opgevoerd werd de ontsteking altijd éérder, mijn idee was altijd dat we dat deden om ervoor te zorgen dat bij hogere toerentallen de ontsteking eerder kwam omdat vanwege de hogere zuigersnelheid de vonk ander 'telaat' zou komen...
Nu, en eerder ook al, lees ik dat n kokosnoot láter gaat vonken bij hogere toerentallen...
Hoe zit dat nou, ik snap m niet meer...☹️
Ziet U Niet Dat Alles Precies Past?
517, 5bak, 70cc Eurocilindro, 20mm Mikuni
Ach maar weer ns n nieuwe Montgomery, gedaan...🥱

Gebruikersavatar
Kees76
Winnaar Verkiezing December 2014
Berichten: 4645
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 13:23
Locatie: Zwijndrecht.

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Kees76 » za 19 sep 2020, 12:02

» Het korte vragen topic
Cees schreef:
vr 18 sep 2020, 21:50
Mijn KS100 5-bak destijds op 2,4 gezet (punten), liep daar zeer goed mee.
Heb hem vanmorgen op 2,4 stationair gezet. Het hele felle optrekken is weg maar hij loopt wel mooier in deellast. Ik hou het ff zo.
517-35 1972 50 cc waterkoeler
517-35 1975 xx cc luchtkoeler
521-10 1976 125 cc luchtkoeler 2015/2020

Gebruikersavatar
evertvet
Spammer
Berichten: 1151
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 21:39
Locatie: Ditch village

Re: Het korte vragen topic

Bericht door evertvet » za 19 sep 2020, 16:00

» Het korte vragen topic
bij Electronische ontsteking is het ontstekingstijdstip afhankelijk van het toerental. Waarschijnlijk geldt 1,5mm bij 7000 toeren per minuut.. De cdi vervroegt bij lagere toerentallen. Kijk maar eens wat er gebeurd als je gas geeft. Bij punten ontsteking is het tijdstip vast.
529-05 1981 12 volt
448-01L3 1981 12 volt
530-50L0 met 314 010 blok 1977 12 volt
540-12L1 1984 12 volt

Met vriendelijke groet, Evert.

Noxou
Sleutelaar
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 18 mar 2016, 16:17
Locatie: Groningen

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Noxou » za 19 sep 2020, 16:03

» Het korte vragen topic
Hoe is het mogelijk - toevallig een Hepolite zuiger op ebay to keep vandaag met een foto van het referentieboek. Wat staat er in het line item onder het te koop aangeboden zuigertje? Juist; het nummer dat ik moest weten. Is van een Combinette 423 blijkt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Op de weg: Bella R204, R50, 200S, Norma Luxus. Bezig met: 515-004 Sport Combinette, KS601

Gebruikersavatar
Kees76
Winnaar Verkiezing December 2014
Berichten: 4645
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 13:23
Locatie: Zwijndrecht.

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Kees76 » za 19 sep 2020, 20:41

» Het korte vragen topic
evertvet schreef:
za 19 sep 2020, 16:00
bij Electronische ontsteking is het ontstekingstijdstip afhankelijk van het toerental. Waarschijnlijk geldt 1,5mm bij 7000 toeren per minuut.. De cdi vervroegt bij lagere toerentallen. Kijk maar eens wat er gebeurd als je gas geeft. Bij punten ontsteking is het tijdstip vast.
Dit bedoelde ik te verwoorden. Maar waarom zou een punten ontsteking dan vroeger moeten staan als die niks kan verlopen?
517-35 1972 50 cc waterkoeler
517-35 1975 xx cc luchtkoeler
521-10 1976 125 cc luchtkoeler 2015/2020

Ernie
Spammer
Berichten: 1382
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 14:24
Locatie: Zuid Holland

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Ernie » za 19 sep 2020, 20:53

» Het korte vragen topic
Zo als Cees al aangaf, een 15 pk 125 is totaal anders qua motorkarakter dan een later type 125.
Dit komt oa door de bompijp, andere bing , cilinder lay-out en andere compressieverhouding.

Hier hoort ook een ander ontstekingstijdstip bij.

Gebruikersavatar
Kees76
Winnaar Verkiezing December 2014
Berichten: 4645
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 13:23
Locatie: Zwijndrecht.

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Kees76 » zo 20 sep 2020, 08:20

» Het korte vragen topic
Hmmm okee. Ik rij met de Jet uitlaat van de KS100 en het blok is verder helemaal standaard 15pk met de 26 bing. Maar met de 6pool bosch zou ik dan gewoon de 2,5mm aan moeten houden zoals fabrieks. Die verlaat wel naar 2,2mm op toeren maar dat zou dan nog binnen de specs vallen.
517-35 1972 50 cc waterkoeler
517-35 1975 xx cc luchtkoeler
521-10 1976 125 cc luchtkoeler 2015/2020

Gebruikersavatar
evertvet
Spammer
Berichten: 1151
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 21:39
Locatie: Ditch village

Re: Het korte vragen topic

Bericht door evertvet » zo 20 sep 2020, 08:27

» Het korte vragen topic
:agree:
Kees76 schreef:
zo 20 sep 2020, 08:20
Hmmm okee. Ik rij met de Jet uitlaat van de KS100 en het blok is verder helemaal standaard 15pk met de 26 bing. Maar met de 6pool bosch zou ik dan gewoon de 2,5mm aan moeten houden zoals fabrieks. Die verlaat wel naar 2,2mm op toeren maar dat zou dan nog binnen de specs vallen.
:agree:
529-05 1981 12 volt
448-01L3 1981 12 volt
530-50L0 met 314 010 blok 1977 12 volt
540-12L1 1984 12 volt

Met vriendelijke groet, Evert.

Gebruikersavatar
Verheij ks80
Super-spammer
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 13 jan 2014, 11:29
Locatie: Delft

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Verheij ks80 » zo 20 sep 2020, 11:59

» Het korte vragen topic
Hoe kan ik het beste deze deuk eruit halen?

Kom er slecht bij :peins:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2x 529 314 ???cc caferacer project
En wat custom prutswerk

koenmichel
Spammer
Berichten: 1126
Lid geworden op: za 18 apr 2009, 17:34
Locatie: De Betuwe

Re: Het korte vragen topic

Bericht door koenmichel » zo 20 sep 2020, 16:24

» Het korte vragen topic
Verheij ks80 schreef:
zo 20 sep 2020, 11:59
Hoe kan ik het beste deze deuk eruit halen?

Kom er slecht bij :peins:
Bij montage toch niet meer zichtbaar?
Voor moeilijk doen is het leven veel te kort.

Plaats reactie