Ervaringen Webshops
- Gasnaald
- Sleutelaar
- Berichten: 359
- Lid geworden op: za 10 sep 2016, 22:14
- Locatie: Zuid-Holland
Ervaringen Webshops
» Ervaringen WebshopsIk kon niks in de voorwaarden vinden hierover maar ik zou graag eens willen weten wat de ervaringen zijn van de diverse Zundapp onderdelen webshops.
Op een na heb ik toch wel een frustratie voor wat betreft levertijden, contact en de onderdelen zelf (kwaliteit en bruikbaarheid).
Ook nu heb ik weer een order open staan sinds 4 Januari (ik zal geen namen noemen tot ik zeker weet dat het mag), stuur je een mail dan krijg je geen antwoord, net even proberen te bellen dan krijg je voicemail. En dat is helaas niet de eerste keer, maar ja niet alles word overal aangeboden dus het is vaak zoeken en afwegen. Laatst had ik een onderdeeltje wat veel te klein was en dus onbruikbaar, doe je een beklacht dan krijg je als antwoord dat hij niets anders kan leveren....waarom iets leveren wat niet bruikbaar is?..en ja dat was bij een redelijk bekende shop...een oplossing word verder niet geboden en tja het was maar een ringetje van 1Euro maar vervolgens kun je weer niet verder en zit je weer met verzendkosten etc...
Op een na heb ik toch wel een frustratie voor wat betreft levertijden, contact en de onderdelen zelf (kwaliteit en bruikbaarheid).
Ook nu heb ik weer een order open staan sinds 4 Januari (ik zal geen namen noemen tot ik zeker weet dat het mag), stuur je een mail dan krijg je geen antwoord, net even proberen te bellen dan krijg je voicemail. En dat is helaas niet de eerste keer, maar ja niet alles word overal aangeboden dus het is vaak zoeken en afwegen. Laatst had ik een onderdeeltje wat veel te klein was en dus onbruikbaar, doe je een beklacht dan krijg je als antwoord dat hij niets anders kan leveren....waarom iets leveren wat niet bruikbaar is?..en ja dat was bij een redelijk bekende shop...een oplossing word verder niet geboden en tja het was maar een ringetje van 1Euro maar vervolgens kun je weer niet verder en zit je weer met verzendkosten etc...
KS80 530-05L0 (1983)
CS50 529-03L2 (1979)
CS50 529-03L2 (1979)
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen WebshopsZundapp shop München, vermijden. Oplichter en ik zit nog steeds op mijn geld te wachten.
- dr badvibes
- Super-Forumvuller
- Berichten: 6630
- Lid geworden op: wo 08 apr 2009, 17:28
- Locatie: noord-flevoland
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen WebshopsOm het positief te houden dit topic , ik heb onder andere goede ervaringen met zundapp.com (massink) snelle levertijden en kwaliteit spul en zeer ruim assortiment
Misschien niet de voordeligste maar kwalitatief wel in orde

Misschien niet de voordeligste maar kwalitatief wel in orde

kennis van alles wat op benzine loopt ....
Dont argue with idiots, they will drag you down to their level, and beat you with experience
behandel je medemens zoals je zelf ook graag behandeld wilt worden
Dont argue with idiots, they will drag you down to their level, and beat you with experience
behandel je medemens zoals je zelf ook graag behandeld wilt worden
- Vos529
- Sleutelaar
- Berichten: 332
- Lid geworden op: zo 08 jan 2017, 13:59
- Locatie: Parijs France
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen Webshopshttp://www.zunparts.nl
Goede ervaringen mee, verzend snel heeft veel origineel 2’e hands ook.
Zundapp.com ook goed (Massink) verzend ook vaak dezelfde dag nog...
Goede ervaringen mee, verzend snel heeft veel origineel 2’e hands ook.
Zundapp.com ook goed (Massink) verzend ook vaak dezelfde dag nog...
Zündapp 529-028 GTS50 5-bak 284 ori 6,3pk 21 Bing
Zündapp 510-220 KS50 Falconette ori 4,2pk 17 Bing
Zündapp Roller type 561-003 1977 ori 4,2 Pk 17 RS50 Bing
Zündapp 515-004 3-bak voet 1963 bollewangen, ori 4,2 PK 17 Bing
Zündapp 510-220 KS50 Falconette ori 4,2pk 17 Bing
Zündapp Roller type 561-003 1977 ori 4,2 Pk 17 RS50 Bing
Zündapp 515-004 3-bak voet 1963 bollewangen, ori 4,2 PK 17 Bing
- peet1970
- Super-Forumvuller
- Berichten: 5869
- Lid geworden op: za 12 apr 2014, 18:29
- Locatie: Alblasserdam
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen Webshopsbij zunparts (almost classic) is langs gaan ook leuk. hij verzend snel en goed . massink ook fijn en snel. maar beiden hebben grote vooraad. bij global classics( Ben in de lier) ga ik altijd langs (ff bakkie doen gelijk)en neus ik rond naar oude ori spul. jmpb snel. schaaf snel. mark zundappie ook snel
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken 

-
- Nieuweling
- Berichten: 29
- Lid geworden op: zo 16 okt 2016, 19:02
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen WebshopsZeer goede ervaringen met JMPB. Al aardig wat gekocht daar met prima levering en service. Groet Gerard Schuurmans
Fijnmechanisch instrumentmaker
- zunhans
- Forumvuller
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: di 13 apr 2010, 20:30
- Locatie: de mooiste stad a/d Rijn
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen Webshopspeet1970 schreef: ↑di 15 jan 2019, 20:56bij zunparts (almost classic) is langs gaan ook leuk. hij verzend snel en goed . massink ook fijn en snel. maar beiden hebben grote vooraad. bij global classics( Ben in de lier) ga ik altijd langs (ff bakkie doen gelijk)en neus ik rond naar oude ori spul. jmpb mark zundappie /quote]
houd mij ook aan hetzelfde rijtje in iets andere volgorde, bij deze (web)shops weet je zeker dat je terug kunt komen als er eens een keer iets fout gaat en ook nog een keer langs kunt komen wel of niet voor een kop koffie en een sosial babbel erbij, bij Massink is het regelmatig net als de "zoete inval"
Zundapp 517 35 LC GTS
Volledig gedemonteerd en voor een gedeelte verscheept naar Suriname,
om daar weer opgebouwd te worden als 529 GTS
Volledig gedemonteerd en voor een gedeelte verscheept naar Suriname,
om daar weer opgebouwd te worden als 529 GTS
- zunhans
- Forumvuller
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: di 13 apr 2010, 20:30
- Locatie: de mooiste stad a/d Rijn
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen Webshopspeet1970 schreef: ↑di 15 jan 2019, 20:56bij zunparts (almost classic) is langs gaan ook leuk. hij verzend snel en goed . massink ook fijn en snel. maar beiden hebben grote vooraad. bij global classics( Ben in de lier) ga ik altijd langs (ff bakkie doen gelijk)en neus ik rond naar oude ori spul. jmpb Schaaf,mark zundappie /quote]
houd mij ook aan hetzelfde rijtje in iets andere volgorde, bij deze (web)shops weet je zeker dat je terug kunt komen als er eens een keer iets fout gaat en ook nog een keer langs kunt komen wel of niet voor een kop koffie en een sosial babbel erbij, bij Massink is het regelmatig net als de "zoete inval"
Zundapp 517 35 LC GTS
Volledig gedemonteerd en voor een gedeelte verscheept naar Suriname,
om daar weer opgebouwd te worden als 529 GTS
Volledig gedemonteerd en voor een gedeelte verscheept naar Suriname,
om daar weer opgebouwd te worden als 529 GTS
- papsnoete
- Forummeubel
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: wo 08 apr 2009, 18:34
- Locatie: Nieuwleusen
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen WebshopsJmpb altijd goede snelheid en service. Snelle reactie op e-mail.
Massink altijd snel en goede juiste kennis in huis, altijd bereid om te helpen. Telefonisch goed bereikbaar.
Zundapponderdelen.nl in het verleden veel besteld, altijd goed en correct. Laatste bestelling ging niet goed, slechte communicatie (geen communicatie). Helaas
Schaaf is ook altijd een positieve ervaring
Massink altijd snel en goede juiste kennis in huis, altijd bereid om te helpen. Telefonisch goed bereikbaar.
Zundapponderdelen.nl in het verleden veel besteld, altijd goed en correct. Laatste bestelling ging niet goed, slechte communicatie (geen communicatie). Helaas
Schaaf is ook altijd een positieve ervaring
GT50 SuperSport / 5 bak / Athena Supertherm 50 cc / Mikuni VM20 / 5,8 PK
- Gasnaald
- Sleutelaar
- Berichten: 359
- Lid geworden op: za 10 sep 2016, 22:14
- Locatie: Zuid-Holland
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen WebshopsInderdaad Massink is lekker vlot en normale verzendkosten, Born2Brom ook goede ervaring mee al hebben ze niet alles in huis wat ze aanbieden en dan toch nee moeten verkopen. In het bovenstaande heb ik het over Matton toch ook wel een oude bekende in dit vak. En dan nog de Zundappman, iets verkopen waar je niets aan hebt, vervolgens geen oplossing bieden want zijn leverancier heeft niks anders??? en vrijwel niet te bereiken via de mail. JMPB is inderdaad ook goed, retour ook helemaal geen probleem. Helaas hebben Massink en JMPB toch niet alles en moet je wel eens ergens anders heen. O'ja Leertouwer ook goede ervaring mee, veel klein spul (carburateurs etc), retour ook geen probleem.
KS80 530-05L0 (1983)
CS50 529-03L2 (1979)
CS50 529-03L2 (1979)
- Vos529
- Sleutelaar
- Berichten: 332
- Lid geworden op: zo 08 jan 2017, 13:59
- Locatie: Parijs France
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen WebshopsLeertouwer...kom ik al mijn hele leven....maar de Zündapp delen beginnen aardig op te raken daar..origineel al helemaal. Imitatie hebben ze nog wel wat, maar je merkt dat hun focus daar niet meer op ligt.
Zündapp 529-028 GTS50 5-bak 284 ori 6,3pk 21 Bing
Zündapp 510-220 KS50 Falconette ori 4,2pk 17 Bing
Zündapp Roller type 561-003 1977 ori 4,2 Pk 17 RS50 Bing
Zündapp 515-004 3-bak voet 1963 bollewangen, ori 4,2 PK 17 Bing
Zündapp 510-220 KS50 Falconette ori 4,2pk 17 Bing
Zündapp Roller type 561-003 1977 ori 4,2 Pk 17 RS50 Bing
Zündapp 515-004 3-bak voet 1963 bollewangen, ori 4,2 PK 17 Bing
- peet1970
- Super-Forumvuller
- Berichten: 5869
- Lid geworden op: za 12 apr 2014, 18:29
- Locatie: Alblasserdam
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen Webshopsleertouwer gaat gewoon met de tijd mee ik koop dr ook scooter spulle ze zijn niet echt gericht op een merk
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken 

- Vos529
- Sleutelaar
- Berichten: 332
- Lid geworden op: zo 08 jan 2017, 13:59
- Locatie: Parijs France
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen WebshopsEn de focus niet meer ligt op oudere bromfietsen...
Zündapp 529-028 GTS50 5-bak 284 ori 6,3pk 21 Bing
Zündapp 510-220 KS50 Falconette ori 4,2pk 17 Bing
Zündapp Roller type 561-003 1977 ori 4,2 Pk 17 RS50 Bing
Zündapp 515-004 3-bak voet 1963 bollewangen, ori 4,2 PK 17 Bing
Zündapp 510-220 KS50 Falconette ori 4,2pk 17 Bing
Zündapp Roller type 561-003 1977 ori 4,2 Pk 17 RS50 Bing
Zündapp 515-004 3-bak voet 1963 bollewangen, ori 4,2 PK 17 Bing
- Gasnaald
- Sleutelaar
- Berichten: 359
- Lid geworden op: za 10 sep 2016, 22:14
- Locatie: Zuid-Holland
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen WebshopsVanmiddag een sms naar Cees van Matton (gezien bellen en mail niet werkt) met verzoek mijn order van 4 Januari te annuleren, wat later krijg ik een PostNL bericht dat er een pakket onderweg is! Blijkbaar te veel moeite om de klant even te bellen en te overleggen Tenslotte vraag ik om het te annuleren en nu is het dan zonder verdere reden opeens verstuurd, beetje jammer.
KS80 530-05L0 (1983)
CS50 529-03L2 (1979)
CS50 529-03L2 (1979)
- sjoeba666
- Forumvuller
- Berichten: 3765
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 15:02
- Locatie: midlakecity
- Martin66
- Spammer
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: wo 08 apr 2009, 21:37
- Locatie: Rotterdapp
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen WebshopsStond toch op de site dat hij op vakantie was en dat er daarna geleverd word.Gasnaald schreef: ↑do 17 jan 2019, 00:26Vanmiddag een sms naar Cees van Matton (gezien bellen en mail niet werkt) met verzoek mijn order van 4 Januari te annuleren, wat later krijg ik een PostNL bericht dat er een pakket onderweg is! Blijkbaar te veel moeite om de klant even te bellen en te overleggen Tenslotte vraag ik om het te annuleren en nu is het dan zonder verdere reden opeens verstuurd, beetje jammer.
Blij dat ik Zundapp rij
- Gasnaald
- Sleutelaar
- Berichten: 359
- Lid geworden op: za 10 sep 2016, 22:14
- Locatie: Zuid-Holland
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen WebshopsVolgens mij waren ze niet dicht van 4-15 Januari…. en dan nog lijkt me normaal om even te overleggen gezien ik vraag de order te annuleren…
het runnen van een webshop betekend ook dat je mail etc moet beantwoorden, heb je daar geen kennis of tijd voor dan moet je dat uitbesteden
ik zie toch dat bij veel shops een probleem is, behalve JMBP/Massink.
het runnen van een webshop betekend ook dat je mail etc moet beantwoorden, heb je daar geen kennis of tijd voor dan moet je dat uitbesteden
ik zie toch dat bij veel shops een probleem is, behalve JMBP/Massink.
KS80 530-05L0 (1983)
CS50 529-03L2 (1979)
CS50 529-03L2 (1979)
- peet1970
- Super-Forumvuller
- Berichten: 5869
- Lid geworden op: za 12 apr 2014, 18:29
- Locatie: Alblasserdam
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen WebshopsNou is het wel zo dat een gedeelte automatisch wordt gedaan. als je een order plaatst wordt die in het boekhoud programna gezet dan wordt de verzendsticker gemaakt en nog meer. als jij anuleerd is de webshop dus wel zijn verzendkosten(staat op naam) al kwijt + dat de order ook weer uitgeboekt moet worden dit duurt wel een half uur dat betekent dus dat de webshop zo maar 20€ verlies heeft en niks verkocht (half uur werk en verzendkosten) sommige zaken hebben ook niet alles op vooraad en bestellen bij de groothandels dus die zitten dan ook met een plus vooraad die ze eigenlijk niet nodig hebben. Als klant is het irritant en vervelend als je niet gelijk antwoord krijgt maar ook een webshop eigenaar kan niet 24 uur werken. voor jou is het maar 1 mail, anulatie maar mischien hebben zij er wel 100 per dag en dan lopen de kosten ook op. ik heb mee gemaakt dat er om, 01.00 snachts iets werd besteld en sochtens waren er kwade berichten van ik hoor niks terug
ja ook wij slapen denk ik dan. en dat zal voor meer mensen opgaan. de mail die je gelijk krijgt bij de bestelling is automatisch. anuleren/klachten gaat vaak automatisch met een formulier. dus een email sturen dan kun je wel eens lang moeten wachten op een antwoord

Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken 

- Gasnaald
- Sleutelaar
- Berichten: 359
- Lid geworden op: za 10 sep 2016, 22:14
- Locatie: Zuid-Holland
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen WebshopsDan moet je geen webshop runnen!, zeker over die verzendkosten dat is een keus, meeste shops die ik zie zijn overigens niet zo modern en zeker niet gekoppeld aan boekhoud pakket. Zelf heb ik veel ervaring met het ontwerpen van deze zaken. Als klant heb je nu eenmaal rechten en dat weet je van te voren. De zaken die jij hier aangeef zijn risico van het vak. Iets bestellen op 4 Januari en op 15januari nog niet in huis hebben zonder enig bericht is niet de manier. Als je 100 mails per dag ontvangt dan doe je iets niet goed, of je hebt een serieus ander probleem (personeel). Op zijn minst kun je een reactie geven, een deel kan dat ook automatisch. Ik begrijp ook dat de kleine spelers niet tegen de grote op kunnen, maar goed contact met de klant is hier de sleutel waar ze juist het verschil kunnen maken.
KS80 530-05L0 (1983)
CS50 529-03L2 (1979)
CS50 529-03L2 (1979)
- peet1970
- Super-Forumvuller
- Berichten: 5869
- Lid geworden op: za 12 apr 2014, 18:29
- Locatie: Alblasserdam
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen Webshopsnou vind ik een bestelling krijgen om 1 uur snachts en om 5 uur 2 boze mails niet echt risico van het vak hoor. dat je 24 uur kan bestellen betekent niet dat je 24 uur antwoord hoort te krijgen dat staat ook nergens. Ik heb zelfs mee gemaakt dat 1 iemand 57 mails stuurde over 1 sticker en als er niet snel genoeg gereageerd werd ging die ook nog bellen weet je wel wat voor tijd dat kost en dat heeft niks meer te maken met rechten maar meer met ( angst het niet binnen te krijgen/me geld is weg ik heb niks stress/ heb ik zelf wel goed besteld stress) zoiets kost tijd die ik dan niet aan jou kan besteden bijv en roepen dan moet je iemand in dienst nemen is bs. Niet iedereen kan ff 2000€ missen voor een werknemer dan heb je zelf niks meer over. matton en een paar grote shops hebben mischien inkomsten zat. maar de kleinere zundapp handelaren staan niet voor niks ook op beurzen. jij hebt mischien verstand van het ontwerpen van zaken maar ik kan zien dat je niet alles weet van een zaak hebben boekhoud pakket is verplicht en daar werkt de boekhouder mee verzendkosten is geen keuze zo gaat dat bij een bedrijf we kunnen niet elk pakketje versturen met een handgeschreven adresje zoals op marktplaats dat zit gewoon bij dat pakket in. het is ook zo dat klanten vaak denken meer rechten te hebben dan ze in werkelijkheid hebben niemand leest de kleine lettertjes
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken 

- Gasnaald
- Sleutelaar
- Berichten: 359
- Lid geworden op: za 10 sep 2016, 22:14
- Locatie: Zuid-Holland
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen WebshopsHet gaat mij niet om een reactie binnen een uur of midden in de nacht, maar gewoon helemaal niets en van 4 tot 15 Januari lijkt met toch tijd genoeg om eens een update te geven of contact op te nemen. Vervolgens stuur je SMS als alternatief voor contact en hoor je verder niks maar word de boel op eens verstuurd wederom zonder contact.. Ik snap dat ze allemaal mee willen en eigenlijk moeten gaan anders kun je de toko wel sluiten, maar contact met de klant blijft toch key of je nu on-line besteld of langskomt.
KS80 530-05L0 (1983)
CS50 529-03L2 (1979)
CS50 529-03L2 (1979)
- peet1970
- Super-Forumvuller
- Berichten: 5869
- Lid geworden op: za 12 apr 2014, 18:29
- Locatie: Alblasserdam
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen Webshopsja dat is te lang . maar dat is vroeger ook wel geweest met cees volgens mij stond daar ooit wat op over t forum. al was die de laaste tijd wel goed bezig
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken 

Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen WebshopsWat dacht je dan van, halverwege oktober 2018 een mail sturen naar een bedrijf gespecialiseerd in twee wieler oldtimers met een paar serieuze vragen en tot op heden nog steeds geen antwoord...
- Vos529
- Sleutelaar
- Berichten: 332
- Lid geworden op: zo 08 jan 2017, 13:59
- Locatie: Parijs France
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen Webshops@Peet1970...ik volg je verhaal...maar boekhoudpakket verplicht?? Nu run ik al 23 jaar een zaak (3’e gen) maar niemand verplicht mij iets!
Je boekhouding moet voldoen aan de richtlijnen van de belastingdienst...maar wordt een ander verhaal nu.
Feit is...haal je onderdelen in persoon op bij de winkel...online is soms handig...soms ook zeker niet!
Je boekhouding moet voldoen aan de richtlijnen van de belastingdienst...maar wordt een ander verhaal nu.
Feit is...haal je onderdelen in persoon op bij de winkel...online is soms handig...soms ook zeker niet!
Zündapp 529-028 GTS50 5-bak 284 ori 6,3pk 21 Bing
Zündapp 510-220 KS50 Falconette ori 4,2pk 17 Bing
Zündapp Roller type 561-003 1977 ori 4,2 Pk 17 RS50 Bing
Zündapp 515-004 3-bak voet 1963 bollewangen, ori 4,2 PK 17 Bing
Zündapp 510-220 KS50 Falconette ori 4,2pk 17 Bing
Zündapp Roller type 561-003 1977 ori 4,2 Pk 17 RS50 Bing
Zündapp 515-004 3-bak voet 1963 bollewangen, ori 4,2 PK 17 Bing
- le mans
- Super-XL Forumvuller
- Berichten: 9495
- Lid geworden op: do 09 apr 2009, 17:26
- Locatie: rozenburg
Re: (Slechte) ervaringen Webshops
» Ervaringen WebshopsKoffieshop?

Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.