Bij de overheid zijn ze bezig om de oude vijftien jarig oude diesels op te kopen of te verbieden.
Ik vraag mij af hoelang het nog gaat duren voor wij tweetakt hobbyisten aan de beurt zijn

Wie zijn "Ze" ?Zundapp-Cor schreef: ↑ma 18 nov 2019, 21:23
Ze zijn al bezig om de oude vijftien jarig oude diesels op te kopen.
De overheid bedoel ik hier mee.Cees schreef: ↑ma 18 nov 2019, 21:54Wie zijn "Ze" ?Zundapp-Cor schreef: ↑ma 18 nov 2019, 21:23
Ze zijn al bezig om de oude vijftien jarig oude diesels op te kopen.
Staat ook een stuk in over de ontheffing van oldtimers van 30 jaar en ouder...Zundapp-Cor schreef: ↑ma 18 nov 2019, 22:09In Amsterdam mag je met een betaalde ontheffing nog de stad in met tweetakt.
In Den-Haag willen ze de tweetakt brommers gaan verbieden om in de stad te rijden
https://denhaag.raadsinformatie.nl/docu ... _Bijlage_I
Brommers stoten onder andere koolwaterstoffen, koolmonoxide, fijn stof en stikstofdioxide
En om dit maak ik mij zorgen stikstofdioxide hier is nu erg veel over te doen.
We moet straks al 100 kilometer per uur gaan rijden en er staan nog veel meer maatregelen op touw
As je het mij vraagt.
Bedoel jij dan het keuren bij de RDW wat dan evt. stopt voor tweetakt brommers of motors?sjoeba666 schreef: ↑di 19 nov 2019, 12:51Het keuren van oude 2takts zal eerst stoppen.
Nieuwe kunnen nu ook niet tenzij euro4.
Verdere stappen kunnen verplicht lid zijn van een oldtimerclub.
Rijd dagen kaart of bepaalde periodes alleen mogen rijden.
Kijk maar naar wat ze hebben gedaan met de oldtimer auto en particulier grijskenteken.
Ontmoedigingsbeleid.
Triboron draagt zeer weinig tot niets bij in deze hele kwestie, de grootste boos doener is de carburateur. KTM, Husquvarna worden wel toegelaten met 2 takt, deze merken gaan echt niet met Triboron in zee (is een ander smeersysteem op coating basis). Je moet wel weten waarover je praat als het over techniek gaat. De meeste vervuiling komt van slecht afgestelde carburateurs. Met inspuiting kun je je uitstoot reguleren op elk gewenst toerental, lukt niet met carburateur. In de telegraaf stond vandaag ook weer een stuk over scooters moet je ook maar eens lezen
Wel interessant ik vraag me af of we dan nog over mengsmering praten is dat injectie van bovenaf in de kop ?Buell killer schreef: ↑do 21 nov 2019, 13:40Triboron draagt zeer weinig tot niets bij in deze hele kwestie, de grootste boos doener is de carburateur. KTM, Husquvarna worden wel toegelaten met 2 takt, deze merken gaan echt niet met Triboron in zee (is een ander smeersysteem op coating basis). Je moet wel weten waarover je praat als het over techniek gaat. De meeste vervuiling komt van slecht afgestelde carburateurs. Met inspuiting kun je je uitstoot reguleren op elk gewenst toerental, lukt niet met carburateur. In de telegraaf stond vandaag ook weer een stuk over scooters moet je ook maar eens lezen
Nee..in de inlaatpoort(en)evertvet schreef: ↑do 21 nov 2019, 21:44Injectie in de spoelpoorten bij husqvarna: https://www.husqvarna-motorcycles.com/n ... s-edition/